Gruppeforløb i stresshåndtering i Tidlig Indsats

I Tidlig Indsats tilbyder vi gruppeforløb målrettet medarbejdere, der oplever belastninger, som påvirker deres trivsel og funktion i arbejdslivet.

Grupperne opstartes løbende og mødes i alt fem gange á to timer hen over en periode på otte uger. Forløbet har fokus på  udfordringer i arbejdslivet, som vi arbejder med i et fælles refleksionsrum. Indholdet tilpasses den enkelte deltager, men tager afsæt i en række overordnede tematikker for hvert modul. Vi arbejder blandet andet med  trivsel, dialog og handlemuligheder. 

Deltagerne i gruppen vil: 

  • opnå en bedre forståelse for egne reaktioner og deres baggrund i en arbejdsmæssig kontekst
  • få viden om og inspiration til håndtering af belastninger, der påvirker arbejdslivet
  • kunne drage nytte af de øvrige deltageres viden og erfaringer
  • få inspiration og redskaber til dialog mellem medarbejder og leder 

 

Forløbet bygger på, at medarbejder og leder er i løbende dialog undervejs, så de sammen kan finde konstruktive og holdbare veje at gå. Vi har derfor kontakt med både medarbejder og leder, så arbejdspladsen bliver en aktiv del af processen – ligesom ved de individuelle forløb i Tidlig Indsats.  

Gruppen ledes af autoriserede psykologer med viden om belastninger i arbejdslivet og håndteringen heraf.  

 

Visitation til forløbet 

Tilmelding til gruppeforløb gøres via Serviceportalen

Hvis din forvaltning er lukket for tilmelding en given måned, kan gruppeforløb stadig være en mulighed, såfremt der er ledige pladser. I så fald kan du som leder sende medarbejders navn og telefonnummer pr. mail, og vi vil afklare om gruppeforløb er relevant. Send din mail til os på:TidligIndsats@kk.dk  

Før gruppestart afholder vi altid en kort telefonisk visitationssamtale.  

Ved spørgsmål er du velkommen til at ringe til hotlinen i Tidlig Indsats på  
33 66 57 66 / tast 1.